L'Ebola a Libèria

La malaltia que produeix és una febre hemorràgica viral, una malaltia infecciosa molt greu que afecta els éssers humans

El virus de Ebola és un virus hemorràgic que es va detectar per primera vegada el 1976 Zaire (actual República Democràtica del Congo). Fins al moment, l'epidèmia més greu es va produir entre 2014 i 2016 a Sierra Leone, Guinea Conakry i Libèria on van morir més de 11.000 persones.

Els símptomes sovint comencen amb febre, mal de cap sever, dolor muscular, abdominal, diarrea i vòmit. Els símptomes tardans inclouen sagnat, insuficiència d'òrgans i moltes vegades, la mort en aquesta epidèmia, la taxa de letalitat es va situar al voltant un 50%.

Implicació Fundació Probitas

Per a l'execució del projecte, el paper de la Fundació Probitas ha facilitat la coordinació amb entitats locals i internacionals involucrades en l'epidèmia (ministeri, ONG, associacions de supervivents, etc.)

Paral·lelament, el programa proporciona activitats de suport integral a les comunitats més afectades per l'epidèmia, especialment als supervivents i a les famílies.

Probitas, realitza tota la cobertura mèdica, dóna suport als supervivent i les seves comunitats. Per a això es proporciona una ajuda tant als donants de plasma com a les famílies de la comunitat en la qual habiten.

L'objectiu final, és aconseguir que l'estigma que ara pateixen els supervivents es transformi en inclusió i admiració als seus pobles.

Gràcies a la seva plasma, els supervivents permetran aturar la propera epidèmia.

Agrupacions de supervivents

Entrevista Naomi Werepu

"Venc menjar congelat; Potes de pollastre, potes de porc, pollastre i peix. Això va ser el que vaig fer abans de contraure el virus de l'Ebola i això és el que faig ara actualment.

Vaig tenir sort, no em van tractar malament ni em van estigmatitzar com la majoria dels supervivents. Els meus familiars em van abraçar quan vaig tornar de la Unitat de Tractament de l'Ebola (ETE) i això realment em va ajudar a tornar a la meva comunitat. Fan coses en comú amb mi, com banyar-se i menjar junts.

Vaig perdre a molts altres membres de la família i l'acceptació dels membres de la meva família restant m'ha donat suport enormement. També és interessant que no pateixo molts dels símptomes posteriors al Ebola que pateixen la majoria dels supervivents. No tinc mal de cap extrem ni un problema als ulls, així que estic beneït.

Se'ns diu que quan vam sobreviure a l'Ebola, no podem contreure-nou. I com que la malaltia pot tornar a aparèixer, estic disposat a ajudar a altres a sobreviure si això succeís. Tinc altres membres de la família que no tenien la malaltia i no vull que morin si la malaltia va cap a ells. És per això que estic donant la meva plasma.

També s'ha de saber que cada vegada que venim aquí i donem el nostre plasma obtenim diners i, de vegades, també obtenim sacs d'arròs. Rebut diners en cada visita al centre i rebut arròs en cada segona visita. I gràcies a tot això m'està ajudant a resoldre alguns problemes''.

... Llegeix més