Publicació de la “Guia de suport. Pel benestar emocional d’adolescents i joves”

8 d’abril 2024

La Guia ha estat desenvolupada per Salut Mental Catalunya (SMC), la Unitat de Trauma Crisi i Conflictes - Universitat Autònoma de Barcelona (UTCCB-UAB) i la Fundació Probitas. Els materials ofereixen recomanacions per a la promoció del benestar emocional i l’acompanyament d’adolescents i joves, així com per a l’actuació en situacions de crisi en salut mental.

Llegeix més

Dones empoderades que salven vides

7 de març 2024

La Fundació Probitas impulsa l'apoderament de dones per millorar l'estat de salut de les comunitats. Maureliana Caballero és una de les dones que hem capacitat i format per exercir com a promotora de salut a Dos Palmas en el Chaco paraguaià. Treballa en comunitats properes informant sobre la malaltia de Chagas i la importància de fer-se el test de detecció. La història de Maureliana és la de milions de dones del món, que vetllen per la salut com a voluntàries, llevadores o promotores de salut.

Llegeix més

La Fundació ISS ‘Una Sonrisa Más’ i la Fundació Probitas impartiran formació d'auxiliar d'infermeria a 29 joves de zones rurals de Guatemala

22 de febrer 2024

Barcelona, 22 de febrer de 2024.- La Fundació ISS ‘Una Sonrisa Más’ ha signat un acord de col·laboració amb la Fundació Probitas amb l'objectiu de facilitar una ocupació digna en l'àmbit de la salut a persones de comunitats vulnerables de Guatemala, especialment dones. La iniciativa, denominada “Becas Una Sonrisa Más”, i que s'implementarà en aliança amb l'Escola d'Infermeria de FUNDAP de Quezaltenango, promourà la capacitació d'un total de 29 joves que, gràcies a aquestes ajudes econòmiques, podran formar-se i obtenir el certificat oficial d'auxiliar d'infermeria.

Fins a 1000 milions de persones pateixen Malalties Tropicals Desateses

30 de gener 2024

Les Malalties Tropicals Desateses (MTD) són una sèrie de malalties, majoritàriament contagioses, pròpies de països de clima temperat i regions aïllades i que afecten fonamentalment a persones i comunitats amb recursos econòmics i sanitaris. Es calcula que, aproximadament, mil milions de persones estan afectades per alguna Malaltia Tropical Desatesa. Aquesta xifra, no només ressalta la proporció tan significativa de la població mundial que les pateix, sinó que posa de relleu el problema de fons: les persones que contreuen aquestes patologies formen part de la població amb menors ingressos, i que habiten en les zones de menys recursos.

Llegeix més

Creació d’iMAGING, un sistema per a diagnosticar la malària

29 de gener 2024

La malària és una malaltia infecciosa transmesa per picades de mosquit i causada per paràsits del gènere Plasmòdium. L'Organització Mundial de la Salut estima que el 2022 hi ha hagut 249 milions de casos a tot el món, el 93% ubicats a la regió africana, que també va comptabilitzar el 95% de les defuncions.