null viatge-kenya

Fundació Probitas visita Kenia per reforçar el seu compromís amb la salut del país mitjançant el Global Laboratory Initiative

1 de març 2023

• El Departament Nacional de Malalties Tropicals Desateses de Kènia agraeix la implicació de la fundació.

Dos representants de Fundació Probitas van visitar Kènia el passat mes de gener amb l'objectiu de conèixer de primera mà l'impacte que ha tingut en la població local el projecte de cooperació internacional (PCI) durant els seus quatre anys de recorregut i avaluar laboratoris estratègics que ens permetin iniciar pròximament un programa Global Laboratory Initiative (GLI) a la zona.

Els directors del Departament Nacional de Malalties Tropicals Desateses (ETD) de Kènia van destacar la importància de la implicació de Fundació Probitas per a garantir un diagnòstic clínic de qualitat i, concretament, per a diagnosticar l'ETD "picada de serp", al tractar-se d'una patologia poc abordada per les organitzacions. Gràcies al treball desenvolupat amb el projecte de cooperació dut a terme en aquest sentit, s'ha aconseguit que el mateix departament integri l'avaluació d'aquesta problemàtica en properes campanyes sobre el territori. A més, hem conegut l'experiència tant del soci col·laborador a la zona, Kaperur CBO, així com de conductors de mototaxi, els quals juguen un paper essencial en el trasllat de pacients que pateixen picades de serps en zones remotes, i de sanadors tradicionals.

Mercè Bosch, program manager de GLI a Fundación Probitas, explica la seva experiència i destaca que "vam acudir a una clínica mòbil integrada als afores del poblat de Kashokon on vam viure en primera persona les mancances de l'accés a serveis mèdics i de nutrició adequada en una zona en la qual la major part de la població són menors de 12 anys".

Per la seva banda, Anna Veiga, directora general de l'entitat, assegura que "aquest tipus de viatges són imprescindibles per comprovar que estem treballant en la direcció correcta i també per enfortir la relació amb les autoritats sanitàries. Tot això ens facilita futures intervencions al territori, garantint que arribem de forma eficaç a la major població possible"