Trobada RAI-ESO

Trobada RAI-ESO "Dinem junts!"

El 13 de juny ha tingut lloc una jornada a la seu de la Fundació Probitas que ha agrupat a tots els professionals que estan cada dia fent l'acompanyament, suport i seguiment dels beneficiaris del programa RAI-ESO "Dinem Junts!".

L'acte s'ha iniciat amb la presentació de la Directora general de la Fundació, Marta Segú, la qual ha introduït el programa i ha agraït la implicació de cadascun dels instituts, entitats i serveis socials que el fan possible.

A continuació, l'equip del RAI ha fet una explicació breu però detallada sobre l'evolució del programa destacant el seu creixement, sobretot en els darrers anys. Concretament, s'ha passat de 3 RAI-ESO en 3 municipis i 2 entitats el curs 2014-2015 a 14 RAI-ESO en 10 municipis i 12 entitats implicades aquest curs 2017-2018.

El ràpid creixement del programa ha donat peu a establir uns criteris d'avaluació més concrets que serveixin per a totes les entitats (sempre adaptant-los a les necessitats pròpies de cadascuna) i a definir uns indicadors comuns que serveixin per avaluar el programa al llarg de tot el curs. En aquesta trobada s'ha traslladat a les entitats la importància de fer una avaluació continua dels joves, ja que és un dels factors que determina si el programa funciona i si els adolescents hi participen i de quina manera ho fan. Així doncs, es pretén que RAI-ESO "Dinem junts!" sigui un projecte on els nois i noies poden adquirir hàbits saludables mitjançant activitats socioeducatives i esportives en un espai protegit, a més de gaudir d'un àpat nutritiu al dia.

Un cop han acabat les intervencions s'ha introduït la dinàmica en grup que els monitors, educadors, psicòlegs i directors han treballat al voltant de 5 temàtiques;

Treball en xarxa

Ús dels dispositius mòbils

Vincles

Recursos dels municipis

Famílies

En aquestes taules de treball s'ha aconseguit molta participació per part de totes les entitats i s'ha generat un debat molt interessant a l'entorn dels punts que es treballaven.

Les entitats que han participat a la trobada són AE Itaca, AE Nou Quitxalles, AE Can Palet, Associació Juvenil Esquitx, Casal dels Infants, Centre de Lleure Tu Tries, La Gresca, CIJ Sanfeliu-Ildefons, Centre Obert Rialles, Creu Roja Castellar, Ludo Margarida Bedós i Reir.

La jornada ha tingut molt bona valoració per totes les parts que l'han fet possible i s'ha destacat la utilitat de fer trobades per posar en comú les diferents situacions que s'experimenten a l'entorn de RAI-ESO "Dinem junts!".

link_newletter

Subscribe to our newsletter