Aquest curs 4.500 nens i joves de 41 centres oberts es beneficiaran de les ajudes per berenars saludables

La Fundació Probitas ha signat 40 convenis amb entitats socials de 18 municipis per implementar el projecte "Alimentació Saludable de nens i joves amb berenars als centres oberts" doblant el pressupost de l'any anterior i el nombre de beneficiaris.

El projecte berenars saludables, que pertany al programa RAI-Hàbits saludables, va sorgir  al 2014 conjuntament amb FEDAIA (Federació d'entitats d'atenció a la infància i l'adolescència) com a resposta a la demanda de les entitats socials, en observar que cada vegada més nens i nenes no  duien berenar o que aquest era escàs o poc saludable.

El projecte "RAI-Berenars" es basa en oferir una ajuda econòmica a les entitats que gestionen els centres oberts per a què puguin comprar aliments saludables i millorar la qualitat dels berenars, prioritzant la fruita fresca, els productes làctics, el pa i els cereals. Així mateix, s'imparteixen tallers sobre hàbits saludables en els centres dirigits als nens, famílies i educadors.

Per al curs 2016-2017 s'han doblat les ajudes amb un import total de 99.500€ i el nombre de beneficiaris, que passa de 2.260 el 2015 a 4.500 per a aquest any. La Fundació seguirà apostant pel seu "programa RAI" per millorar la qualitat de vida dels menors més vulnerables del nostre entorn.

link_newletter

Subscribe to our newsletter