null salut-mental-catalunya

Renovació de la col·laboració amb Salut Mental Catalunya (SMC)

22 de setembre 2022

• Amb l'objectiu de millorar la salut mental d'infants i adolescents, es donarà continuïtat al projecte de formació per a professionals i familiars que acompanyen menors en risc social.

Des de Fundació Probitas, com a part de la nostra aposta per millorar la salut mental dels col·lectius vulnerables, hem renovat l'acord de col·laboració amb Salut Mental Catalunya (SMC) per als propers dos anys. D'aquesta manera, SMC podrà donar continuïtat al projecte de capacitació de familiars i professionals no especialitzats en salut mental, com treballadors socials, educadors, docents o altres professionals de serveis de la xarxa comunitària, que treballen amb menors en risc social.

La salut mental dels infants i adolescents s'ha convertit en un dels principals reptes de salut pública arreu del món, veient-se especialment agreujat per l'impacte de la pandèmia de Covid-19. Per això, el 2019 des de la fundació vam iniciar la nostra relació amb SMC, permetent, a més d'impulsar el programa de capacitació, elaborar i editar de forma conjunta 4 guies per acompanyar infants, adolescents i joves que contemplen l'aïllament, les autolesions, les situacions de tensió i conflicte i la xarxa de salut mental. Les guies aposten per un abordatge relacional i sistèmic que inclou les diferents perspectives i necessitats de tots els professionals multidisciplinaris implicats.

La Dra. Anna Veiga, directora general de Fundació Probitas destaca que "és molt important que tant els professionals com els familiars que estan en contacte amb menors amb problemes de salut mental estiguin correctament capacitats per a poder oferir-los un millor acompanyament i facilitar el seu procés de recuperació. Amb aquesta col·laboració esperem seguir oferint recursos formatius als professionals que acompanyen als menors, dotant-los d’eines, recursos i orientacions en Salut mental infanto-juvenil necessàries per a prevenir i saber afrontar situacions complexes dels menors". "En aquest darrer any també han donat el seu suport a la iniciativa la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Tarragona, cosa que demostra la seva rellevància i la necessitat d'unir esforços en aquesta matèria", afegeix Veiga.