La Fundació Probitas Recolza els Dinars Escolars del WFP al Líban

El WFP i la Fundació Probitas recolzen a més de 550 nens i nenes a les escoles del Líban, mitjançant dinars escolars, que milloren el seu estat nutricional i redueixen el absentisme escolar.

Aquesta nova aliança procura la assistència a les comunitats que porten molt temps refugiats en el territori libanès.

Amb motiu del Dia del Nen, el Programa Mundial d'Aliments de les Nacions Unides (WFP per les seves sigles en anglès) i la Fundació Probitas fan pública la seva recent aliança perquè 550 estudiants de primària - siris i libanesos – rebin dinars escolars al Líban durant tot el curs escolar.

El nostre objectiu és que les nenes i els nens romanguin a l'escola i completin l'educació primària. Els dinars escolars contribueixen a reduir la gana a curt termini i a millorar l'alimentació tant dels menors refugiats siris, com dels escolars libanesos", ha senyalat Antoni Salort-Pons, cap d'oficina del WFP a Madrid.

El WFP treballa amb el Ministeri d'Educació del Líban perquè 10.000 estudiants de primària rebin dinars escolars a tot el país. L'escola primària on es distribuiran els dinars escolars finançats per la Fundació Probitas té un sistema de dos torns. El torn de matí es per els menor libanesos, siris i d'altres nacionalitats, mentre que el torn de tarda només és per refugiats.

La Fundació Probitas i el WFP van col·laborar per primera vegada durant la crisi del ébola, per transportar a Libèria un centre  modular de donació de plasma. "Una acollida digna i l'atenció integral als refugiats és una responsabilitat de tots. Les ONG estem ajudant però els estats no poden seguir mirant cap a una altra banda", explica Marta Segú, Directora de la Fundació Probitas. "Una estratègia coordinada es imprescindible per donar resposta a quest drama humanitari".

El conflicte a Síria s'estén per més de cinc anys i representa un repte cada vegada més complexa a nivell global, amb un número de refugiats sense precedents a la regió. El Líban acull més d'un milió de refugiats sirians, la qual cosa suposa un quart de la seva població total. L'estada perllongada d'aquests refugiats representa reptes per a la comunitat libanesa d'acollida en l'accés a serveis bàsics, com l'educació.