null pasos

Més de 3.000 menors avaluats fins ara en la segona edició de l'estudi PASOS

27 d’octubre 2022

• La iniciativa permetrà conèixer com ha evolucionat la prevalença d'obesitat i els estils de vida dels infants i adolescents que ja van participar el 2019

En el marc de la segona edició de l'estudi PASOS, liderat per la Gasol Foundation i amb Fundació Probitas com un dels seus col·laboradors principals, ja s'han avaluat més de 3.000 menors de 175 centres educatius. Els resultats d'aquesta fase permetran conèixer l'evolució de la prevalença d'obesitat i els estils de vida de nens, nenes i adolescents que ja van participar al PASOS el 2019, a més de veure l'impacte que ha tingut la Covid-19 en la salut infantojuvenil.

Aquesta nova edició compta amb la incorporació de la xarxa de farmàcies de la Societat Espanyola de Farmàcia, Clínica, Familiar i Comunitària (SEFAC) com a part de la recollida de dades, oferint una alternativa per a continuar participant en l'estudi als menors que des de 2019 han canviat de centre o ja no es troben en el període d'escolarització obligatòria.

Així mateix, per al correcte desenvolupament de l’estudi, es posa en marxa un qüestionari que avaluarà la qualitat de la dieta dels participants. En aquesta primera fase, participaran al voltant de 400 nens i nenes de 22 centres educatius de tot Espanya, els quals rebran tres visites dels equips d'investigació de PASOS per realitzar la recollida de dades. Més enllà de millorar la qualitat de la informació que proporciona PASOS, quan aquesta nova eina estigui validada es posarà a disposició de la comunitat científica internacional i dels professionals de la salut. En la mateixa línia, en la primera edició el consorci PASOS ja va crear un instrument per mesurar els estils de vida dels infants i adolescents, la PAU7S, que ja està disponible per al seu ús en estudis científics.

La Dra. Anna Veiga, directora general de Fundació Probitas, assegura que "la nostra raó de ser és la millora de la salut de les comunitats vulnerables arreu del món. Per això, estem molt orgullosos que mitjançant l'estudi PASOS seguim coneixent la realitat dels menors espanyols, un aspecte essencial per actuar en conseqüència i buscar solucions adaptades a cada realitat".