L'Albert Adrià i en Jordi Cruz imparteixen un taller sobre com preparar un berenar saludable amb nens i nenes del Raval i l'Hospitalet

• La jornada RAI berenem junts! és una iniciativa de la Fundació Probitas per promoure els hàbits saludables entre els menors
RAI berenem junts! és el nom de la jornada lúdic-esportiva que s'ha dut a terme de forma simultània a les escoles públiques Ausiàs March de l'Hospitalet de Llobregat i Collaso i Gil del districte del Raval de Barcelona amb l'objectiu de fomentar l'hàbit de berenar cada dia de forma sana i equilibrada amb la participació de nens i nenes d'entre 6 i 12 anys. El taller culinari ha comptat amb la col·laboració de dos xefs amb estrelles Michelin, Albert Adrià i Jordi Cruz, els quals han realitzat una masterclass als nens i nenes sobre com preparar el berenar de forma senzilla i saludable. Per completar la jornada, els menors han realitzat un circuit d'activitats esportives en què han participat els exjugadors del Futbol Club Barcelona, José Edmilson i Albert "Chapi" Ferrer, per tal de motivar-los a practicar esport.

Albert Adrià, xef creador i soci del grup de restauració El Barri, ha ensenyat als gairebé 70 alumnes de l'escola Ausiàs March de l'Hospitalet a preparar un roll amb gall dindi, enciam, pastanaga i alvocat perquè aprenguin a introduir vegetals en la seva dieta d'una forma divertida. Per l'Albert Adrià "és important que des de petits els nens siguin conscients de la necessitat de menjar de forma equilibrada i que sàpiguen que poden preparar un berenar de forma assequible. Com a cuiner, és molt gratificant contribuir a fomentar hàbits d'alimentació saludables entre els més petits amb accions com la d'avui".

Per la seva banda, Jordi Cruz, xef del restaurant Àbac, ha explicat a una cinquantena d'alumnes de l'escola Collaso i Gil de Barcelona com elaborar pinxos de fruita i combinar-los amb una cosa tan tradicional i senzilla com pa amb xocolata, oli i sal. Jordi Cruz ha insistit que "el berenar és un dels cinc àpats bàsics que qualsevol persona necessita per nodrir-se de forma adequada. En el cas dels menors, és encara més necessari, que aprenguin que poden preparar-se'l ells mateixos de forma fàcil i divertida. Tots els hàbits que els inculquem ara, seran un benefici per al seu futur".

Per a la directora de la Fundació Probitas, Marta Segú, "és una gran satisfacció comprovar el compromís de dos xefs de la talla d'Albert Adrià i Jordi Cruz amb el foment d'una dieta saludable entre els més petits i la seva disposició a col·laborar amb el nostre projecte. Amb aquesta acció volem donar a conèixer la importància que té en aquestes edats fomentar hàbits saludables que inclouen una alimentació equilibrada, higiene personal i la pràctica de l'esport".

La Fundació Probitas és una entitat sense ànim de lucre amb l'objectiu de promoure el desenvolupament saludable de nens i joves vulnerables. Per això, compta amb el programa RAI (Reforç de l'Alimentació Infantil) a través del qual es concedeixen beques menjador a menors en situació de vulnerabilitat. A més, es promouen casals d'estiu i es fomenten hàbits saludables en aquest col·lectiu. El 2017 la Fundació va destinar més de 3 milions d'euros al projecte del qual es van beneficiar més de 21.000 menors.

link_newletter

Subscribe to our newsletter