null first-year-of-the-school-health-program

Primer any del programa Salut Escolar al Col·legi Diocesà Santiago Apòstol Cabañal

15 de juny 2022

• La infermera escolar integrada en el centre ha realitzat més de 4.500 intervencions en el primer curs de funcionament, atenent tant a l'alumnat com a les seves famílies i al personal docent.

El Col·legi Diocesà Santiago Apòstol Cabañal és el centre en el qual des de Fundació Probitas estem duent a terme una prova pilot a través del programa de Salut Escolar, que integra la figura d'una infermera escolar en el propi centre. Aquest mes es compleix el primer any des de l'inici del servei, que ja ha realitzat més de 4. 500 intervencions.

En aquest primer curs s'ha treballat especialment en establir una relació de confiança amb els alumnes i les seves famílies per aconseguir una major eficàcia en la tasca de la infermera, que a més d'atendre les incidències que tenen lloc tant dins com fora del centre escolar, ha dut a terme tallers de formació de familiars, amb una gran acollida per part de les mares de l'alumnat. D'aquesta manera, el servei ha beneficiat de forma directa a 242 persones: 170 alumnes, 24 mares i 48 persones de personal docent i no docent.

El projecte Healthy del propi centre educatiu, en el marc del  nostre programa de Salut Escolar, comparteix l'objectiu de millorar l'estat de salut general dels alumnes, tant des d'una perspectiva sanitària com de promoció d'hàbits saludables, fent èmfasi en l'alimentació i l'activitat física.

La Dra. Anna Veiga, directora general de Fundació Probitas destaca que "volem posar en valor el paper de la infermera escolar com a base per treballar en la millora de la salut dels menors, especialment en entorns vulnerables. Aquesta experiència ens està demostrant l'eficàcia d'aquesta figura i ens permetrà valorar la possibilitat de replicar el model en altres escoles".

D'altra banda, Jordi Bosch, director del Col·legi Diocesà Santiago Apòstol Cabañal apunta que "la figura de la infermera escolar juga un paper determinant en el nostre projecte Healthy. En l'últim any hem vist una gran millora en la implementació d'hàbits saludables entre els nostres alumnes i les seves famílies".

Finalment, Saray Carod, infermera escolar del Col·legi Diocesà Santiago Apòstol Cabañal assenyala que se sent "molt agraïda de formar part d'aquest projecte tan necessari i d'haver aconseguit la confiança de les famílies per poder ajudar en la cura dels seus fills, treballar en equip i així aconseguir els objectius que ens hem proposat".