null dinem-junts-travels-to-port-aventura

Dinem Junts! viatja a Port Aventura

24 de maig 2022

• 360 joves en situació de vulnerabilitat del programa Dinem Junts de Fundació Probitas posen punt final a un mes d'activitat sobre el malbaratament alimentari i han creat la imatge per al programa del curs vinent.

El dissabte 21 de maig 360 adolescents del programa Dinem Junts, l'objectiu del qual és la millora de l'alimentació i l'estat de salut d'adolescents en situació de risc social, oferint-los acompanyament social i educatiu en un espai de protecció, van viatjar juntament amb 45 educadors socials a Port Aventura.

Amb aquesta excursió es va posar fi a un mes en què els menors, de 28 instituts de Catalunya, han estat treballant per grups diverses activitats. Per una part, van abordar el malbaratament alimentari mitjançant la recollida diària del pes dels aliments i els litres d'aigua que entre tots tiren en finalitzar el temps del dinar. A més, durant aquest període els joves han reflexionat i treballat en grup temàtiques com el propi rebuig, el coneixement dels aliments per a una dieta equilibrada, la sostenibilitat i el medi ambient o la responsabilitat individual i col·lectiva.

D'altra banda, des de Fundació Probitas hem impulsat un concurs de cartells per escollir la imatge del programa per al proper curs 2022/2023 amb l'objectiu de promoure la participació, la creativitat i el sentiment de pertinença entre els joves que formen part del Dinem Junts.  Dissabte, a la seva arribada a Port Aventura, es va donar a conèixer el cartell guanyador.

La Dra. Anna Veiga, directora general de Fundació Probitas ha destacat "la importància de realitzar activitats d'oci com la de dissabte amb aquests joves per fomentar la cohesió i el sentiment de pertinença al programa, així com prendre consciència del malbaratament alimentari".

Dinem Junts és un programa pioner que dóna resposta a la situació en què es troben moltes famílies des de la implementació de la jornada contínua als centres d'educació secundària el curs 2012/2013. Des de la seva posada en marxa, el curs 2014/2015, hem ajudat més de 800 adolescents d'instituts catalans.