null dinem-junts-continues-to-accompany-vulnerable-young-people

Dinem Junts segueix acompanyant els joves vulnerables

6 d’octubre 2022

• El programa arribarà a 550 menors de més de 30 instituts diferents en aquest curs 2022-2023.

A Fundació Probitas comencem el curs escolar reafirmant el nostre esforç per garantir un entorn saludable i segur als menors vulnerables. A Espanya el 33% dels menors de 16 anys es troben en risc de pobresa segons l'informe AROPE del 2021, i la situació és especialment delicada en el cas dels alumnes de secundària. Amb la jornada intensiva generalitzada als instituts públics, els menors no tenen garantit un àpat nutritiu al dia i tampoc un espai de protecció socioeducatiu a partir del migdia.

Per aquest motiu és especialment rellevant el nostre programa Dinem Junts, pioner en abordar aquesta necessitat de forma global i del qual ja hem iniciat la vuitena edició. Amb ell millorem l'estat de salut i l'alimentació dels adolescents en situació de risc social mitjançant un enfocament global, oferint un acompanyament socioeducatiu en un espai de protecció. D'aquesta manera, arribem a 550 menors de més de 30 instituts diferents distribuïts en 11 municipis.

La necessitat del programa es veu demostrada en els resultats d'un estudi d'EsadeEcPol sobre l'impacte que té la jornada contínua sobre els nens, nenes, adolescents i les seves famílies. En ell destaca que el temps que els alumnes passen a l'escola suposa un efecte positiu sobre ells, mentre el fet de compactar la jornada aguditza la bretxa social ja que les famílies més humils no tenen els recursos necessaris per afrontar despeses destinades a la cura dels menors, deixant els seus fills en una situació de més vulnerabilitat. A més, l'informe també apunta que una jornada partida amb un dinar primerenc s'adapta més fàcilment als bioritmes dels menors, millorant la seva salut, els seus cicles de son i el seu benestar.

La Dra. Anna Veiga, directora general de Fundació Probitas destaca que, en línia amb els objectius del programa Dinem Junts, "destaquem com a aspecte positiu que s'hagi posat en marxa aquest any a Espanya el Pla d'Acció Estatal per a la Implementació de la Garantia Infantil Europea (2022-2030) que permet a les administracions públiques treballar per garantir sis drets bàsics: educació i cura infantil, educació i activitats extraescolars, almenys un àpat saludable al dia, assistència sanitària, habitatge adequat i alimentació saludable".