null annual-report-2020-new

Els programes de Fundació Probitas han contribuït a millorar la qualitat de vida de més de 640.000 persones vulnerables

7 de juny 2021

• L'activitat s'ha desenvolupat a nivell local en 95 municipis a Espanya i a nivell internacional a 26 països amb sistemes sanitaris precaris

Fundació Probitas publica la Memòria 2020, en la qual recull la seva activitat en "un any de grans reptes a causa de l'impacte de la pandèmia a tot el món", tal com assegura la seva directora general, la Dra. Marta Segú. Tot i així, la fundació ha mantingut actius tots els seus programes, tant locals com internacionals, adaptant-los a les circumstàncies marcades per la situació sanitària.

En el pla local, s'han mantingut actius el programa Reforç de l'Alimentació Infantil (RAI) i Salut, Innovació i Teràpies (SIT), amb el focus posat en la salut i l'alimentació dels menors més vulnerables. A nivell internacional, han seguit duent-se a terme el programa Global Laboratory Initiative (GLI) i el Programa de Cooperació Internacional (PCI), amb l'objectiu de millorar la salut en països amb sistemes sanitaris precaris.

Així mateix, s'ha iniciat la segona edició de les beques Yakaar per a la millora d'oportunitats de persones migrants del Senegal de manera que puguin retornar al seu país d'una forma segura i digna.

Marta Segú assenyala que "obrim una nova etapa en què hem decidit donar prioritat a aquells projectes que incideixen més directament en la fragilitat de les persones, alhora que establim noves aliances per reforçar la nostra acció directa sobre la vulnerabilitat social".

Per tot això, Fundació Probitas ha comptat amb 6,2 milions d'euros de fons, dels quals el 88% han anat destinats íntegrament als seus programes, així com a col·laboracions amb altres entitats. La fundació rep el 0,7% dels beneficis anuals de Grifols S.A que són cedits pels accionistes de la companyia.

A més, el 2020 s'ha impulsat la iniciativa Twin Families, un programa de captació de fons per contribuir a el programa de beques menjador tan necessàries en el context actual de pobresa infantil agreujada per la pandèmia. Més de 1.000 empleats de Grifols es van sumar a la iniciativa i van donar l'import del seu lot de Nadal per ajudar famílies desafavorides.

Compromís amb els ODS

A més, el document destaca el compromís de Fundació Probitas amb l'Agenda 2030 de Nacions Unides i els Objectius de Desenvolupament Sostenible, vinculant-se especialment amb nou d'ells, distribuïts segons el grau de contribució per part de la fundació a: prioritaris, categoria en els quals es troben l'ODS 2, l'ODS 3 i l'ODS 10; rellevants, on hi ha l'ODS 4, l'ODS 6 i l'ODS 7; i transversals, en els quals s'engloba l'ODS 1, l'ODS 5 i l'ODS 17.

De totes maneres, "tot i que per la nostra activitat treballem més activament en alguns dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, estem totalment compromesos amb la implementació de tots ells en tots els sectors d'activitat i en tot el món. Les aliances són la clau per desenvolupar una societat més igualitària i sostenible ", assegura la Dra. Marta Segú.

Accés a la Memòria 2020 aquí.