null casals

Accés a l'oci educatiu durant el període estival, un camí al benestar i desenvolupament integral dels menors

17 d’agost 2023

• Més de 800 menors participaran en les activitats d'estiu de Probitas en 10 municipis
  • El projecte es duu a terme en col·laboració amb els serveis socials dels ajuntaments i amb entitats socials del territori

A l'estiu, Fundació Probitas continua treballant per a oferir opcions d'oci educatiu a menors en situació de vulnerabilitat. En aquest sentit, compta amb un programa d'activitats d'estiu durant els mesos de juliol i agost, amb el qual enguany arribarà a 840 menors de 10 municipis.

La fundació treballa en estreta col·laboració amb entitats referents en cada territori que coneixen la zona, el context i a les famílies, la qual cosa facilita la implementació del programa ¡ESTIU PER A TOTS! Les activitats es realitzen en espais municipals segurs, amb equips de professionals qualificats i on els menors tenen assegurada una alimentació nutritiva diària.

El programa promou la igualtat d'oportunitats facilitant l'accés a activitats lúdiques i educatives a nens, nenes i adolescents de famílies amb escassos recursos en zones on l'oferta durant l'estiu és gairebé nul·la. A través del joc i l'entreteniment els menors adquireixen coneixements, desenvolupen les seves habilitats, enforteixen la seva autoestima i aprenen a interactuar de manera positiva amb els altres.

El ocio educativo promueve la sociabilización y la colaboración. A través de las actividades, los menores aprenden a trabajar en equipo, a comunicarse efectivamente y a respetar las diferencias de los demás. Estas habilidades sociales son fundamentales para una vida adulta plena y exitosa. En este sentido, Elisabeth Arnaldo, program manager de Fundación Probitas, destaca que “el ocio es un ámbito donde se generan grandes desigualdades sociales y educativas. Muchas familias tienen dificultades para que sus hijos puedan acceder a las actividades de verano, desde Probitas aseguramos la participación de estos menores en condiciones de igualdad como parte del derecho a la educación”

L'oci educatiu promou la socialització i la col·laboració. A través de les activitats, els menors aprenen a treballar en equip, a comunicar-se efectivament i a respectar les diferències dels altres. Aquestes habilitats socials són fonamentals per a una vida adulta plena i reeixida. En aquest sentit, Elisabeth Arnaldo, program manager de Fundació Probitas, destaca que “l'oci és un àmbit on es generen grans desigualtats socials i educatives. Moltes famílies tenen dificultats perquè els seus fills puguin accedir a les activitats d'estiu, des de Probitas assegurem la participació d'aquests menors en condicions d'igualtat com a part del dret a l'educació”.