null women-empowered-through-the-yakaar-program

Dones empoderades mitjançant el programa Yakaar

8 de març 2023

• Marie Therèse Sall, participant de la primera edició del programa de Fundació Probitas, ha aconseguit crear des de zero Dolce Fruiti, un negoci de batuts naturals al seu Dakar natal.

Des de Fundació Probitas volem aprofitar que avui, 8 de març, se celebra el Dia Internacional de la Dona per compartir la història de Marie Therèse Sall, una jove senegalesa de 27 anys amb la determinació de "ser una dona independent al Senegal". Després d'emigrar, primer a Bèlgica i després a Espanya, i prendre la decisió de tornar al Senegal, Marie Therèse es va inscriure en la primera edició del programa Yakaar amb l'objectiu de tornar de forma segura i digna.

Des de la seva entrada al programa, al setembre del 2019, es va bolcar en la creació del seu projecte de negoci, una food truck de batuts naturals. Després  de nou mesos de formació a Barcelona en plena pandèmia de la Covid-19, Sall va tornar a Dakar carregada d'energia i il·lusió per iniciar el seu projecte empresarial, tot i que també conscient de tots els reptes que suposa emprendre un negoci. Un cop al Senegal es va trobar amb molts retards per posar en marxa el seu negoci a causa de la situació econòmica general i, després de tres mesos de funcionament, la food truck es va espatllar. Tot i així, Marie Therèse ha posat tot el seu esforç a replantejar el negoci, que ara es basa en la fabricació i la distribució dels seus batuts naturals en supermercats. Sens dubte, la senegalesa ha demostrat una gran capacitat de resiliència per afrontar tots els obstacles que s'ha trobat en el camí.

Sall recorda que "vaig haver d'investigar com pasteuritzar i envasar el producte per poder rellançar el meu negoci amb un nou enfocament. No obstant això, la major dificultat que m'he trobat en aquest camí ha estat la discriminació que encara patim les dones al Senegal". "Estic molt agraïda a Fundació Probitas i a tots els col·laboradors del programa Yakaar per acompanyar-me en aquest procés. M'agradaria que Dolce Fruiti sigui un exemple per a les joves de la meva comunitat del que podem aconseguir les dones si ens ho proposem i lluitem per fer-ho possible", afegeix Marie Therèse.

En el marc del nostre compromís amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de la ONU, i concretament amb el número 5, a Fundació Probitas treballem perquè totes les nostres iniciatives contribueixin a fomentar la igualtat de gènere i empoderin les dones i nenes. Per això, ens sentim especialment satisfets de veure com Yakaar ha reforçat la capacitat emprenedora de Marie Therèse per convertir-se en un referent femení en el seu entorn.