La Fundació Probitas inaugura 2 laboratoris a Belice

• També s'ha fet una visita de seguiment i una formació en parasitologia
Els dies 4 al 8 de juny la Project Manager del GLI, Mercè Claret, s'ha desplaçat a Belize per inaugurar el Health Center Laboratory de Santa Theresa i el Southern Regional Hospital Laboratory de Dangriga. El viatge també ha servit per realitzar una visita de seguiment del GLI, per fer una formació de parasitologia al personal mèdic (amb l'objectiu de capacitar al personal local en gestió del laboratori i en tècniques diagnostiques) i per fer el needs assesment de 2 nous laboratoris al nord del país.

La finalitat del viatge ha sigut fer un seguiment del projecte que consisteix en enfortir les capacitats dels laboratoris clínics en la detecció precoç, diagnòstic i gestió de les malalties prevalents al país. Més concretament, la visita ha servit per fer un seguiment de les obres ja finalitzades que s'han dut a terme a l'hospital regional de Dangriga i en un centre de salut de la regió sur, a Santa Theresa.

D'altra banda, s'han visitat dos laboratoris més en zones remotes per identificar les necessitats que tenen i la situació en la que es troben i mirar d'establir una possible col·laboració l'any vinent conjuntament amb UNICEF i el Ministeri de Salut de Belize.

Context del GLI Belize
El principal objectiu de GLI Belize és millorar la capacitat del país per a la detecció precoç, el diagnòstic i garantir la gestió mèdica adequada de les malalties que afecten la població de Toledo i Stann Creek.  A més, es posen com a reptes millorar les capacitats de 3 laboratoris del sud i centre de Belize (Dangriga, Sant Antonio i Santa Theresa) perquè puguin oferir un servei mèdic adaptat a les necessitats de la població d'aquestes àrees. També es pretén incrementar les habilitats del personal del laboratori i dels metges, així com proporcionar serveis a la població més vulnerable (mares i infants) durant els períodes més crítics de l'embaràs, el part i el període post natal.

Alguns dels beneficis que es pretenen aconseguir són la reducció del temps d'espera dels resultats de les proves de laboratori (objectiu ja aconseguit al laboratori de Dangriga), la millora de la qualitat d'aquests resultats i la reducció dels costos.

|| Regional Hospital Laboratory in Dangriga

link_newletter