null trobada-dinem-junts-2022

El programa Dinem Junts! reprèn la seva trobada anual

28 de desembre 2022

• 13 entitats socials participen en la jornada de reflexió sobre el desenvolupament del programa durant el 2022

Des de Fundació Probitas hem reprès la trobada anual amb educadors de 13 entitats diferents involucrades en la implementació del programa Dinem Junts en 16 municipis, després de dos anys d’absència degut a la pandèmia. L'objectiu de la jornada ha estat compartir reflexions i aprenentatges per seguir millorant la intervenció educativa amb els joves que participen en el programa. A més, les entitats han compartit experiències i aprenentatges derivats de la difícil situació viscuda durant la pandèmia, que va derivar en la recerca de noves estratègies i eines per poder continuar oferint acompanyament als adolescents en un moment especialment complicat per als col·lectius més vulnerables.

Una de les principals finalitats del programa propi Dinem Junts! és promoure l'adquisició d'hàbits saludables, entre els quals hi ha una correcta alimentació i higiene, la pràctica d'activitat física, així com el descans i el benestar emocional.

La Dra. Anna Veiga, directora general de Fundació Probitas, ha estat l'encarregada d'obrir la sessió destacant que "el programa Dinem Junts és un dels referents de la Fundació per la seva forma d'abordar una problemàtica de forma global gràcies a un intens treball en xarxa". Així, Veiga ha insistit en "l'important paper que tenen totes les persones que estan implicades en el projecte".

Yurena García, educadora social responsable del Dinem Junts! que gestiona Casal dels Infants a l'IES Terra Roja, ha assenyalat que "participar al Dinem Junts! significa molt més que venir a menjar. Les famílies i els participants necessiten sentir-se acompanyades en un moment familiar concret on cada realitat és única. Per als adolescents, pertànyer al grup és tenir un espai segur on créixer i millorar les habilitats socioeducatives que necessitaran per al seu futur i el seu desenvolupament personal, acadèmic i social".