L'Agència de Salut Pública de Catalunya atorga l'accèssit en l'àmbit comunitari dels premis PAAS al Programa Reforç de l'Alimentació Infantil (RAI) de la Fundació Probitas.

L'Agència de Salut Pública de la Generalitat de Catalunya va celebrar el passat dilluns 14 de novembre el lliurament dels premis PAAS (Pla integral per a la promoció de la salut mitjançant l'activitat física i l'alimentació saludable), en el qual es va fer entrega a la Fundació Probitas de  l'accèssit en l'Àmbit Comunitari, per al seu programa RAI (Reforç de l'Alimentació Infantil).

L'objectiu del PAAS és prevenir l'obesitat i promoure la salut a través de l'alimentació i l'activitat física. Forma part del Pla interdepartamental de salut pública (PINSAP), que treballa des de l'estratègia de "salut en totes les polítiques" i implica a tota la societat en la millora de la salut de la població.

En el Programa RAI els hàbits saludables es un pilar fonamental. L'originalitat del Programa recau especialment en la seva flexibilitat, proximitat i en la capacitat de respondre amb rapidesa a les necessitats del moment. Alguns exemples són el component RAI-Ajudes Menjador, que va ser el primer que es va iniciar en el 2012 o el   RAI-ESO, programa innovador que garanteix un àpat saludable al menors de secundaria en un espai de protecció dins dels instituts. També el RAI-Berenars, que proveeix als Centres Oberts d'ajuts per oferir berenars saludables i el RAI-Casals d'estiu, amb la posada en marxa de Casals durant l'agost en llocs on mai s'havia ofert. La Fundació Probitas seguirà promovent els hàbits saludables de forma transversal en tots els seus programes, donant suport de manera integral amb recursos nutricionals, socioeducatius, psicosocials i d'atenció a la salut als menors que es troben en risc d'exclusió social amb l'objectiu de millorar la seva qualitat de vida i la de les seves famílies.

link_newletter

Subscribe to our newsletter