La Fundació Probitas s'incorpora a la Xarxa per la Garantia del Dret a una Alimentació Adequada a Barcelona

L'Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva és un espai de participació, de cooperació publico privada i d'acció conjunta entre institucions i organitzacions de la ciutat que treballen per construir una Barcelona més inclusiva i amb una millor qualitat de vida per a totes les persones.

Des de l'Acord Ciutadà es vol millorar la capacitat de resposta del conjunt de la ciutat davant els desafiaments d'inclusió social mitjançant el desplegament d'estratègies, programes i accions compartides, en les quals s'articulin recursos econòmics, professionals i de voluntariat, de les entitats i de les institucions de la ciutat. És un espai específic d'allò que s'anomena governança democràtica, que té com a objectiu millorar la capacitat d'organització i acció de la ciutat.

El principal objectiu és garantir a les persones o famílies de la ciutat la cobertura de les principals necessitats bàsiques o vitals en relació al dret a l'alimentació i a tenir una temperatura adequada per al seu habitatge o accés als subministraments bàsics amb criteris de dignitat.

La problemàtica actual en l'alimentació de la població és més l'alimentació de qualitat que l'alimentació insuficient. Com a conseqüència de la crisi, s'ha observat una disminució del consum de productes frescos com la carn, el peix, les verdures i les fruites; i un augment del consum de llegums, així com d'aliments rics en greixos saturats, sucre i sal.

És per això, que hem de ser conscients de la frase 'som el que mengem', ja que si portàvem una mala alimentació, en un futur tindrem conseqüències greus i fins i tot algun tipus de malaltia com l'obesitat.

link_newletter

Subscribe to our newsletter