Tothom a taula!

Durant el mes d'agost la Fundació Probitas ha impulsat uns tallers de cuina per promoure una alimentació saludable a través de l'experiència lúdica de cuinar amb productes frescos i de temporada, en entitats a les quals dóna suport. Els cursos formen part del programa L'Agost per tots!, que s'emmarca en el projecte RAI-Casals d'Estiu i que es duu a terme en coordinació amb els Ajuntaments i les Entitats del territori.

Les tres entitats que han participat en el taller són: Rialles, de Santa Coloma de Gramenet amb una participació de 50 nens i nenes d'entre 6 i 12 anys; Tamboret, de Barberà del Vallès amb 30 nens i nenes d'entre 5 i 12 anys i Rodola, una entitat de Parets del Vallès que ha comptat amb 30 nens i nenes d'entre 3 i 14 anys. Així doncs, han estat aproximadament uns 110 menors que han pogut gaudir durant dues hores d'una activitat entretinguda. A la cuina, han aprés l'ús d'herbes aromàtiques així com de fruits i flors silvestres que poden trobar els nens i nenes en el seu entorn com el fonoll, la farigola, el romaní o les móres per mencionar-ne alguns. El curs, a més, ha permès als menors identificar els aliments de temporada i a aprendre a manipular-los.

Durant l'estona del taller els menors s'han vestit de cuiners i cuineres amb davantals i barrets i han preparat un plat saludable sa i divertit realitzant manualitats amb els aliments i desenvolupant la imaginació i la creativitat artística guiades pels formadors. Després del taller els nens i nenes han pogut menjar les seves pròpies creacions.

L'equip de Rural Salut –una proposta empresarial formada per professionals de la salut i la comunicació i que es dediquen a dissenyar i realitzar activitats d'oci i educatives a la natura- s'ha encarregat de realitzar el taller amb la finalitat de promoure els hàbits de vida saludables entre els menors. L'equip el formen la infermera especialitzada en oncologia amb 20 anys d'experiència en l'àmbit assistencial, gestió, direcció, docència i recerca a l'Hospital Duran i Reynals de l'Hospitalet de Llobregat, Ester Corrales Baz i el divulgador cultural Natxo Oñatibia Gurrutxaga, amb més de dues dècades d'experiència en el sector.

Enguany el taller ha estat una prova pilot i degut a la seva bona acollida i valoració positiva, tant per part dels formadors com per part de la Fundació Probitas, és possible que s'imparteixi l'any vinent en més casals.

link_newletter

Subscribe to our newsletter