null miradas-futuro

10 mirades de futur per donar visibilitat a la salut mental

2 de maig 2022

• Des de la Fundació Probitas col·laborem amb el Grup Som Via per visibilitzar i conscienciar sobre la importància de la salut mental.
  • El projecte "10 mirades de futur" neix del Programa Ments Despertes, que preveu i promociona temes relacionats amb la salut mental.

"10 mirades de futur" és una acció participativa que neix de les aportacions i posicionament en salut mental de les persones implicades en el Programa Ments Despertes del Grup Som Via.

Mitjançant aquest programa, en el qual la Fundació Probitas col·labora, es realitzen formacions per prevenir i promocionar els problemes de salut mental. Es tracta d'un itinerari formatiu i de prevenció liderat per persones amb diagnòstic de salut mental i dirigit a l'alumnat de centres de l'ESO, batxillerat, cicles formatius i universitats.

L'objectiu de Ments Despertes és impulsar la participació i apropar als joves les realitats de les malalties mentals. A més, contribueix a la lluita de l'estigma, els estereotips i els prejudicis.

La iniciativa "10 mirades de futur" aporta reflexions a través de deu preguntes que podrien assaltar-nos a qualsevol de nosaltres. Les diferents veus ens parlen de conceptes com escoltar, estabilitat emocional, acompanyament, posicionament, consciència i compromís, drets, pors, experiències, prejudicis i cooperación.

La visió i experiència de les persones diagnosticades amb problemes de salut mental, professionals de diferents àmbits i alumnat han permès elaborar un decàleg que ens transmet una àmplia perspectiva sobre el panorama de la salut mental.

El decàleg complet "10 mirades de futur" es pot consultar clicant aquí.

Des de la Fundació Probitas, mitjançant el Programa de Salut, Innovació i Teràpies (SIT), donem suport a accions que contribueixen a la millora de la salut mental, així com a la seva divulgació i prevenció. Gràcies a projectes com Ments Despertes, ajudem a visibilitzar els problemes de salut mental per millorar la qualitat de vida dels qui els pateixen i el coneixement del seu entorn.