La Fundació Probitas participa a un taller sobre nous avenços en atenció i tractament del Chagas a Barcelona

Els principals experts mundials en la malaltia de Chagas es van reunir el passat 10 de març a Barcelona per revisar els últims avenços en l'atenció i tractament de la malaltia parasitària amb més morbiditat d'Amèrica Llatina en un taller organitzat per ISGlobal i Mundo Sano.

La Fundació Probitas va participar en la XIII edició del Taller sobre la Malaltia de Chagas, organitzat per l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal) i en col·laboració amb la Fundació Mundo Sano, que va reunir més de 150 experts a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona.

Just el dia anterior es va realitzar una reunió que va ajuntar a totes les entitats que formen part de la Coalició Chagas, amb l'objectiu de lluitar contra aquesta malaltia desatesa, i de la qual la Fundació és membre des de 2016. La finalitat de la reunió era conèixer- les entitats, establir punts de trobada i suport amb un objectiu comú, l'eradicació del Chagas. També es van presentar els resultats de l'any anterior i les accions que s'implementaran aquest 2017.

Al taller, realitzat el divendres, es van presentar diversos treballs destacant els avenços en biomarcadors serològics d'eficàcia terapèutica, la investigació de noves eines de diagnòstic i tractament, i els resultats d'un nou tractament amb flexinadol amb eficàcia  alta però què requereix de més investigació per millorar la seva seguretat.

Malgrat el contingut tècnic molt enfocat a experts en la malaltia de Chagas, també es va tractar sobre la importància de la informació, educació i comunicació (EC) per incrementar el coneixement de la malaltia en les comunitats llatinoamericanes més afectades, i perquè els professionals de la salut que treballen en aquestes zones puguin fer un diagnòstic precoç i tractament adequat en les fases inicials de la malaltia perquè els pacients no desenvolupin a llarg termini greus complicacions cardíaques o digestives que comprometin la seva vida.

Així mateix, es va posar èmfasi en la importància de la detecció en dones embarassades per prevenir la transmissió al seu fill. En aquesta edició, les associacions de pacients van jugar un paper fonamental en el taller, reivindicant un tractament integral del pacient, que es treballin aspectes socials i psicològics molt necessaris en les comunitats d'Amèrica Llatina, on està fortament arrelada la malaltia i hi ha un gran desconeixement que produeix l'estigmatització dels afectats.

link_newletter

Subscribe to our newsletter