null health-condition-of-children-has-worsened-in-the-last-three-years-according-to-the-pasos-study

L'estat de salut dels menors ha empitjorat en els últims tres anys segons l'estudi PASOS

13 de juliol 2023

• Els nens i nenes matriculats en centres educatius amb una menor renda mitjana per persona presenten un major nivell d'obesitat.

La Gasol Foundation ha presentat la segona edició de l'estudi PASOS, que ha comptat de nou amb Fundació Probitas com un dels seus col·laboradors principals, en el qual s'ha confirmat que el nivell d'obesitat i sobrepès en els menors espanyols de 8 a 16 anys es manté respecte al 2019. No obstant això, entre aquest col·lectiu destaca el deteriorament dels hàbits d'alimentació, l'ús de pantalles, les hores de son, la pràctica d'activitat física i el seu benestar emocional i qualitat de vida.

En aquest sentit, destaca que s'ha registrat un 6,7% més de menors amb obesitat entre els matriculats en centres educatius en una regió censal amb una menor renda mitjana per persona i any, una tendència que també es detecta en el cas de l'obesitat severa.

L'estudi conclou també que un 32,2% dels nens, nenes i adolescents assegura tenir problemes de benestar emocional, xifra que ha augmentat considerablement respecte al 19,8% del 2019. A més, el percentatge supera el 40% en el cas del gènere femení. També ressalta l'ús de pantalles, que arriben als 193,9 minuts de mitjana al dia i als 288,4 en cap de setmana, així com l'incompliment de les hores de son diàries.

Finalment, els resultats també mostren una reducció de 50 minuts setmanals de la mitjana de temps dedicat a la pràctica d'activitat física moderada o vigorosa respecte al 2019. En aquest cas es repeteix la tendència, ja que, en els entorns de pobresa infantil, la disminució assoleix els 100 minuts a la setmana.

La Dra. Anna Veiga, directora general de Fundació Probitas, subratlla que "és realment preocupant el deteriorament dels hàbits saludables dels menors, però és encara més greu veure com es consolida la relació entre la situació de vulnerabilitat dels menors i una pitjor qualitat de vida". "En tots els nostres programes locals treballem de forma incansable per revertir aquesta situació amb un abordatge ampli que ens permet tractar l'alimentació, l'activitat física, el descans i també la salut mental", conclou Veiga.