null gli-dominican-republic-improves-access-to-quality-health-for-more-than-20-000-people

GLI República Dominicana millora l'accés a una salut de qualitat a més de 20.000 persones

12 de gener 2023

• Finalitza el projecte de rehabilitació del laboratori d'anàlisi clínica de l'Hospital Leopoldo Martínez juntament amb Save the Children

Al novembre de 2022, des de Fundació Probitas vam finalitzar el projecte de rehabilitació de l'Hospital Leopoldo Martínez, a la província d’Hato Mayor de República Dominica, impulsat conjuntament amb Save the Children en el marc del nostre programa Global Laboratory Initiative (GLI). Amb una inversió de 200.000€, vam rehabilitar la infraestructura i la vam dotar de nous equips i material de laboratori, a més de formar al talent local per al correcte funcionament de l'equipament. D'aquesta manera, en línia amb l'objectiu de GLI, hem millorat l'accés a una salut de qualitat de més de 20.000 persones de poblacions aïllades i remotes.

El projecte, iniciat a finals del 2020, va afrontar nombroses dificultats a causa de les limitacions per l'Estat d'emergència declarat degut a la pandèmia de Covid-19. No obstant això, ambdues entitats van treballar juntament amb el personal i les autoritats locals per trobar noves formes de col·laborar que permetessin avançar en la implementació de millores, deixant en últim lloc les accions destinades a impulsar una sensibilització comunitària.

Mercè Bosch, program manager de GLI a Fundación Probitas, assegura que "hem assolit tots els objectius esperats, superant fins i tot el nombre de mostres tractades pel laboratori. Això suposa una millora considerable de la qualitat de vida i de la salut de les comunitats indígenes de la zona".

Des de la direcció de l'àrea de salut d’Hato Mayor destaquen que "ha estat gratificant veure com la població ha respost a la presa de mostres. Gràcies a aquesta iniciativa, els nostres pacients de llocs llunyans i escassos recursos no han de venir al municipi de capçalera a treure's les seves mostres de laboratori i després a buscar els resultats".