Dia Mundial de la Tuberculosi

El 24 de març se celebra el Dia Mundial de la Tuberculosi per conscienciar i donar visibilitat a la lluita contra aquesta malaltia, que segons explica l'Organització Mundial de la Salut (OMS), és una de les principals causes infeccioses de mort.

La Tuberculosi (TB) forma part de l'agenda dels Objectius de Desenvolupament Sostenible que marquen posar fi a l'epidèmia mundial per l'any 2030.  De la mateixa manera, l'estratègia de l'OMS passa perquè aquesta malaltia deixi de ser una causa de mortalitat, morbiditat i sofriment per les persones que la pateixen. Algunes de les dades que destaca són:

• Es produeixen 1,5 milions de morts relacionades amb la TB anualment.
  • La TB s'associa a la infecció del VIH i a la TB multi resistent pel que representa una amenaça pel desenvolupament i la seguretat alimentària.

Aquest dia també serveix per a donar visibilitat a les relacions entre tots els agents implicats en la investigació i lluita contra la TB i promoure sinergies entre les parts interessades per "possibilitar l'atenció centrada en el pacient, propiciar canvis en les polítiques i els sistemes sanitaris i promoure una intensificació de les investigacions i les innovacions per eliminar la TB", descriu l'OMS.

El suport de Probitas
Des de la Fundació Probitas també es col·labora per acabar amb l'epidèmia transferint els recursos i coneixements que disposa. És per aquest motiu, que actualment té actius projectes que se centren a la investigació, detecció i diagnòstic d'aquesta malaltia.

Guatemala
El projecte pretén per primera vegada implementar un Point-of-care (POC) test per al diagnòstic de la TB en pacients amb VIH a Centreamèrica. S'estima que unes 620.000 persones infectades amb el VIH se'n beneficiaran. Un dels objectius se centra en millorar el control i el seguiment dels pacients per millorar el pronòstic i reduir la transmissibilitat.

Índia
Probitas, juntament amb la Fundació Vicente Ferrer porten a terme un projecte a l'Estat d'Andra Pradesh, a l'Índia que té per finalitat  millorar la qualitat de vida de les persones amb malalties infeccioses, principalment VIH/SIDA i TB. El projecte complirà els seus objectius mitjançant l'adquisició d'equips i subministraments hospitalaris i la distribució de suplements nutricionals que milloraran la vida dels pacients.

D'aquesta manera, Probitas s'implica en millorar la qualitat de vida de les poblacions que viuen en condicions de vulnerabilitat a través de transferir experiència, recursos i coneixement en l'àmbit de la salut.

link_newletter

Subscribe to our newsletter