Publicador de continguts

En Samuel torna a casa recuperat de l'operació

• La Fundació Probitas ja fa 8 anys que dóna suport al programa Cuida'm amb l'objectiu de donar atenció a nens i joves de països amb pocs recursos
El programa Cuida'm és un projecte iniciat a l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona i el qual rep el suport de la Fundació Probitas des de ja fa 8 anys consecutius. Aquest programa té l'objectiu de donar atenció a nens i joves de països amb pocs recursos perquè puguin accedir a tractaments mèdics d'alta complexitat que difícilment podrien trobar-los en els seus països d'origen.

Entre els sis primers beneficiaris del 2018
En Samuel Andrés té 7 anys, és de Nicaragua i és un dels 12 menors que forma part del programa Cuida'm d'enguany i que reben el suport de la Fundació. Va venir fa 4 mesos a Barcelona per tractar-se la malformació vascular orbitària a l'ull esquerra, una patologia que li causava molt dolor i que li impedia fer una vida normal. En la intervenció s'han realitzat dos embolitzacions de la malformació i l'exenteració amb conserva de vores palpebrals el que ha permès una millora estètica i de salut ocular d'en Samuel.

La seva mare, la Lucia, explica que en Samuel va néixer amb l'ull esquerra perfecte però als dos anys va començar la problemàtica. Com que no li van donar tractament se li va complicar tant que va arribar al punt de perdre l'ull. Aquesta patologia va fer que els seus pares decidissin no escolaritzar-lo per evitar situacions de bullying, motiu pel qual, el nen no s'expressa correctament per l'edat que té. No obstant això, gràcies al tractament que ha rebut la família té previst matricular-lo a un centre escolar.

En aquest context, la Fundació Probitas és qui s'encarrega de cobrir les despeses del viatge del menor i l'acompanyant i de tot el que implica la intervenció quirúrgica (cirurgians, material mèdic, etc).

La família d'en Samuel ha conegut el programa Cuida'm a través de la ONG Infancia Solidaria i aquesta organització és la que va presentar el cas d'en Samuel a l'Hospital Sant Joan de Déu, a més de donar-los-hi manutenció, suport emocional i acompanyament. La Fundació Petit Món s'ha encarregat de l'allotjament d'en Samuel i la seva mare.

link_newletter

Subscribe to our newsletter