null casal-estiu-22

Lleure educatiu per 7.800 menors vulnerables durant aquest estiu

22 de juliol 2022

• A l'agost, l'aliança amb ajuntaments i entitats locals permet organitzar activitats pròpies davant la falta d'altres iniciatives.

Des de Fundació Probitas treballem per permetre que 7.800 menors en risc social participin en casals i campaments d'estiu. Amb aquesta iniciativa, busquem assegurar que els infants i adolescents de famílies en situació de pobresa també puguin accedir a activitats de lleure educatiu durant el període no lectiu, contribuint al seu benestar emocional i ajudant-los en el seu desenvolupament personal.

El projecte, que s'emmarca en el programa Reforç de l'Alimentació Infantil (RAI) i al qual destinem 850.000 euros, ha fet possible que aproximadament 7.000 menors de 61 municipis assisteixin a aquestes activitats organitzades per 95 entitats diferents aquest mes de juliol a Catalunya, Murcia, Aragó, Illes Balears, País Basc, Madrid, Andalusia, Comunitat Valenciana, i Melilla. Així mateix, a l'agost organitzem "Estiu per a tots" amb la col·laboració d'ajuntaments i entitats locals, activitat en la qual participen més de 800 menors de 12 municipis. D'aquesta manera garantim que aquests nens, nenes i adolescents continuïn comptant amb activitats lúdiques i educatives en un període en què desapareixen pràcticament totes les alternatives i que contribueixen al desenvolupament de les seves habilitats socials, valors i l'adquisició d'hàbits saludables.

La Dra. Anna Veiga, directora general de Fundació Probitas assenyala que "és imprescindible que tots els menors comptin amb igualtat d'oportunitats també en el període no lectiu". "És especialment important el treball en xarxa que realitzem amb els ajuntaments i les entitats locals per a l'organització d'activitats durant el mes d'agost. Hem de recordar que moltes famílies no es poden permetre anar-se'n de vacances i continuen necessitant opcions de lleure educatiu durant el proper mes" afegeix Veiga.