null port-aventura

Port Aventura acull durant una setmana sis famílies amb fills i filles amb TDA al seu complex Dreams Village

17 de novembre 2021

• Nens amb TDA de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron visiten Dreams Village per gaudir de moments d'unió familiar dins de la teràpia de recuperació.
  • La Fundació Probitas va contribuir juntament amb altres entitats a la construcció de sis habitatges al complex per acollir nens amb problemes de salut durant tot l'any.

El passat mes de setembre Port Aventura va organitzar la Setmana Probitas  en la qual 6 famílies amb fills i filles amb Trastorn de Dèficit d'Atenció (TDA) de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron,     amb el qual la fundació col·labora a través del programa Salut, Innovació i Teràpies (SIT), van poder gaudir sense cap cost d'una setmana al complex Dreams Village del parc temàtic.

El 2019, la Fundació Probitas va contribuir, juntament amb altres entitats, a la construcció de sis habitatges en un espai anomenat Dreams Village, situat dins del resort Port Aventura World. L'objectiu d'aquest projecte és oferir una experiència única a nens i nenes d'entre 4 i 17 anys, que pateixen o han patit malalties greus, així com a les seves famílies. Cada família pot gaudir de sis dies d'allotjament i accés al parc d'atraccions de forma totalment gratuïta.

Durant la Setmana Probitas, Anna Veiga, directora general de la Fundació Probitas, ha visitat les famílies allotjades a Dreams Village i assegura que "va ser molt emocionant veure el gran impacte emocional que aquesta experiència té per als nens i les seves famílies. Estem acostumats a veure'ls en un entorn hospitalari i en un dia a dia esgotador tant per a ells com per a les seves famílies. Sens dubte, aquests nens mai oblidaran aquesta experiència i, molt segurament, els ajudarà en la seva teràpia".

L'Hospital Vall d'Hebron també és l'encarregat de dur a terme un estudi psicològic pioner per mesurar l'impacte d'una experiència lúdico-terapèutica fora de l'entorn hospitalari en el benestar emocional dels nens malalts en la recta final del seu tractament i el de les seves famílies.

El Trastorn per Dèficit d'Atenció és una patologia psiquiàtrica crònica que pateix entre el 2% i el 5% de la població infantil. S'estima que més del 80% dels menors continuaran tenint problemes en l'adolescència i entre el 30% i el 65% també en l'edat adulta. El TDA tendeix a no ser identificat i tractat correctament, per la qual cosa són imprescindibles iniciatives com les que duu a terme conjuntament la Fundació Probitas a través del SIT i l'Hospital Vall d'Hebron.