null the-probitas-foundation-supports-school-health-through-the-healthy-project

La Fundació Probitas, recolza la salut escolar a través del Projecte Healthy

18 de maig 2023

A la Fundació Probitas som plenament conscients que la salut de l'alumnat prové de l'equilibri entre el cos i la ment, en línia amb la mítica cita llatina mens sana in corpore sano. Treballem perquè els escolars espanyols deixin d'estar entre els països amb més índexs de sobrepès (3er) i obesitat (4t), segons un estudi realitzat per la Iniciativa Europea de Vigilància de l’Obesitat Infantil (COSI) realitzat sobre 33 països de la Regió Europea de l'Organització Mundial de la Salut (OMS).

Aquesta inquietud s'ha materialitzat al Programa de Salut Escolar sota el nom de Projecte Healthy. D'aquesta iniciativa, duta a terme a l'Escola Santiago Apòstol de València, se n'han beneficiat 195 nens, nenes i adolescents. A través d’aquest projecte s’han realitzat 129 tallers d’Educació per a la Salut i s'han atès 5.732 consultes sanitàries durant aquest curs escolar.

L’activitat física, un dels tres pilars del Projecte Healthy

El Projecte Healthy vol millorar l'estat de salut general dels alumnes del centre i s'articula a través de tres pilars, un dels quals és l'activitat física i l'esport com a elements de socialització. Aquest pilar es complementa amb l'elaboració de menús equilibrats i de qualitat que se serveixen a l'escola.

Vicente David García García, integrant del Projecte Healthy i coordinador esportiu, fa dos anys que treballa en aquesta iniciativa a l'Escola Santiago Apòstol de València. Segons la seva experiència, “estem molt satisfets amb els resultats obtinguts. Sota la premissa que cada minut compta, animem l’alumnat a practicar activitat física cada día, així mateix ajudem els alumnes més petits a superar les seves pors a l'etapa infantil (de P3 a P5), per convertir-los en persones motriument autònomes quan passen a primària”.

Aquest Projecte de Salut Escolar es basa en la confiança en l'alumne i es treballa a través d’una àmplia proposta educativa (alimentació, psicomotricitat, estudis i socialització a través de l'esport).

Gràcies als tres pilars en què es basa el Projecte Healthy - atenció sanitària i educativa per a la salut, promoció de l’activitat física i l’esport i alimentació nutritiva i equilibrada - s'ha reduït un 10% el sobrepès i un 3,3% l'obesitat als escolars del centre de València.