null cuidam-2020

Fundació Probitas i Sant Joan de Déu curen a 109 menors de tot el món des de 2010

26 de gener 2021

• La col•laboració al programa "Cuida'm" ha permès que nens i nenes de diferents països del món amb malalties greus hagin pogut ser tractats a l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.

Fundació Probitas, en el marc del seu propòsit per millorar la salut dels menors més vulnerables, el 2010 es va unir al programa Cuida'm, una iniciativa de cooperació internacional duta a terme en col·laboració amb l'Hospital Sant Joan de Déu. L'objectiu del projecte és que nens de qualsevol part del món amb greus patologies puguin rebre complexes tractaments quirúrgics als quals no tenen accés al seu país d'origen.

A través del programa "Cuida'm" de l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, la Fundació Probitas obre una porta a l'esperança. Moltes famílies de països en desenvolupament viuen amb desesperació tenir un fill amb una malaltia greu, però curable amb un tractament al cual no poden accedir per falta de recursos econòmics. Aquesta iniciativa els ofereix la possibilitat de tractar-los en aquest hospital de referència a nivell mundial per tornar-los als seus països sans o amb una salut molt millorada.

Gràcies a Fundació Probitas, que exerceix com a Soci d'Honor de la iniciativa, el 2020 la Fátima Bonilla, de nou anys i procedent d'El Salvador; i la Mía Ramírez, peruana de tan sols un any, van ser intervingudes de cardiopaties congènites que afectaven de manera important en la seva qualitat de vida.

L'arribada del Covid-19 i la reducció de la mobilitat a tot el món va afectar considerablement a les previsions inicials de Probitas per al 2020, ja que va impedir el trasllat dels menors fins a Barcelona. De totes maneres, es va aconseguir que la Fàtima i la Mía arribessin mitjançant vols de repatriació entre Espanya i els seus països d'origen.

La Fàtima, conscient del què ha suposat per a ella obtenir la cura definitiva per al seu cor, ha dedicat aquestes paraules d'agraïment: "gràcies a la Fundació Probitas i al programa Cuida'm per operar-me. Avui tindré una vida millor, corrent amb els meus amics i gaudint del meu cor nou".