YAKAAR_Banner

Que es yakaar

Yakaar, una mirada innovadora al procés migratori

Yakaar és un programa propi iniciat el 2019 que té com a objectiu millorar les oportunitats de desenvolupament de joves senegalesos vulnerables a Espanya i al Senegal així com sensibilitzar sobre les dificultats i riscos del procés migratori.

"Yakaar", esperança en la llengua local Wolof, promou el retorn de persones senegaleses vulnerables al seu país d'origen de manera segura i digna, garantint la seva inclusió sociolaboral i l'acceptació de la seva família i comunitat.

El programa aporta una mirada innovadora al procés migratori i acompanya persones senegaleses a Espanya que volen retornar voluntàriament al seu país, després d'haver constatat una realitat sense futur a Europa, perquè puguin fer-ho i desenvolupar allà un projecte emprenedor després d'un període de formació a Barcelona. A més, al Senegal es fomenta entre els joves la sensibilització sobre els riscos del procés migratori.

Objectius Yakaar

• Formar en emprenedoria i gestió d'empresa a persones migrants amb un alt grau de vulnerabilitat que desitgin retornar al Senegal per crear la seva pròpia empresa.
  • Contribuir per a que el seu retorn al Senegal sigui en condicions de dignitat i de forma segura, mitjançant un projecte d'emprenedoria.
  • Sensibilitzar a joves i les seves famílies sobre els riscos del procés migratori.
  • Fomentar la formació  i el lideratge de joves al Senegal.

La Fundació Probitas col·labora amb la Fundació Servei Solidari, Eduvic, Hahatay i Jokoo, que proporcionen als participans un suport integral i continu durant més de 2 anys a través de la "beca de formació" a Barcelona i a la "beca d'emprenedoria" al Senegal.