RAI_Summer_Camps_banner

RAI_Summer_Camps

RAI Casals d'estiu

Una altra situació que s'ha anat agreujant per la crisi econòmica és la manca de garanties alimentàries de la infància i adolescència durant els períodes de vacances escolars. Si bé el servei de menjador escolar garanteix, com a mínim, un àpat diari als infants socialment més vulnerables al llarg del curs escolar, aquest suport s'acaba durant les vacances d'estiu.

Fora del curs escolar, els casals i colònies d'estiu subvencionats per l'administració cobreixen parcialment aquesta mancança, ara bé, habitualment només funcionen al juliol i no sempre garanteixen un accés per a tothom. Els ajuts per garantir la igualtat d'oportunitats d'accedir al lleure educatiu són insuficients al juliol i clarament deficitaris a l'agost, mes en què no hi ha prou oferta de casals .

Objectiu
El programa RAI-Casals d'estiu vol oferir l'accés a casals d'estiu durant els mesos de juliol i agost a infants i adolescents en situació de vulnerabilitat per garantir un àpat saludable i un espai de protecció on realitzar activitats socioeducatives, esportives i de lleure durant les vacances escolars.
Amb aquesta finalitat, s'han desenvolupat dues línies d'actuació:

• Activitats de col.laboració: es dóna suport a entitats socials i sense ànim de lucre en la seva oferta de casals per incrementar el número de beneficiaris, garantir els àpats, o realitzar altres activitats com sortides d'un dia, colònies i campaments principalment durant el mes de juliol.
  • Agost per a tots!: S'organitzen activitats durant el mes d'agost, període en el que persisteixen les necessitats i no hi ha tanta oferta socioeducativa. Es realitzen conjuntament amb els ajuntaments i les entitats socials dels municipis.

Perfil dels beneficiaris
 L'estiu del 2020 8.590 infants i joves van gaudir de les activitats d'estiu que van portar a terme 92 entitats de 44 municipis.

Llocs d'intervenció

•  Casals en col·laboració: Aitona, Alcarràs, Alfarràs, Alguazas, Archena, Asturias, Ávila, Avilés, Badajoz, Badalona, Berberà, Barcelona, Bilbao, Canovelles, Geutí, Cornellà de Llobregat, Cuenca, El Prat de Llobregat, Fraga, Galicia, Getafe, Girona, Granada, L'Hospitalet de Llobregat, La Cerdanya, La Llagosta, Leganés, Lleida, Madrid, Mallorca, Mataró, Melilla, Mérida, Mollet, Montilla, Montornès del Vallès, Osona, Parla, Polinyà, Reus, Ripollet, Rubí, Sabadell, Salt, Sant Adrià de Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Cugat, Sant Joan Despí, Sant Quirze del Vallès, Sant Vicenç Horts, Santa Coloma de Gramanet, Sevilla, Tarragona, Terrassa, Torres de Cotillas, Tortosa, València, Viladecans i Zaragoza.

• Agost per a tots!: Barberà, Barcelona, Canovelles, Coslada, Granollers, Mollet del Vallès, Montcada i Reixac, Parets del Vallès, Sabadell, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet."