YAKAAR_Banner

How does here and there work?

Com funciona?

El programa està dissenyat per proporcionar un acompanyament integral i continuat durant més de 3 anys a persones migrants a través de la "Beca de Formació" a Barcelona i la"Beca d'Emprenedoria" al Senegal, que els donaran suport durant tot el procés en els següents àmbits:

• Pla de formació empresarial
  • Habilitats de lideratge
  • Ajuda logística
  • Ajut tècnic
  • Suport econòmic

Fase 1: "Beca de  Formació" a  Barcelona

Es realitza un període de formació de 9 mesos en el qual les persones becades adquireixen els coneixements necessaris per gestionar un projecte d'empresa i competències emprenedores i de lideratge.

Un cop adquirits els coneixements i després de l' aprovació dels Plans de negoci per part de l'equip tècnic del projecte i la validació del Patronat de la Fundació Probites, inicien la segona fase del programa al Senegal.

Fase 2: "Beca de Emprenedoria" al Senegal

En aquesta segona fase, les persones becades reben assessorament en la posada en marxa del negoci, suport emocional per a una bona integració en la seva comunitat, i finançament per al seu projecte empresarial.

A nivell de formació, es realitza una estada a Gandiol  (Senegal) per conèixer en profunditat el programa de desenvolupament integral de  Hahatay  creat per  Mamadou  Dia, una persona de referència com a model de retorn amb èxit al Senegal. A més de  participar en activitats comunitàries i en reunions sobre la importància de la seva reintegració en l'entorn social i familiar, comparteixen la seva experiència migratòria amb joves per sensibilitzar-los sobre la realitat de la migració.

Accions desenvolupament al Senegal

Amb l'entitat Hahatay (Gandiol, Senegal) es desenvolupa el projecte "L'Escola de la Vida" per a la capacitació de joves i dones en oficis identificats com a dinàmics a la zona, des d'una perspectiva innovadora i eminentment pràctica. Aquest projecte consisteix en la construcció d'espais de formació, la formació en oficis i en lideratge.