grifols_banner

grifols

La nostra història

2008: creada per l'empresa Grifols S.A, líder mundial en el desenvolupament de medicaments derivats del plasma i solucions de diagnòstic transfusional. Els accionistes de Grifols decideixen donar el 0,7% dels seus beneficis anuals per al funcionament de Fundació Probitas.  Aprofitant el know-how de Grifols en el sector de la salut, ens enfoquem a millorar l'accés a la salut a les regions més desfavorides del món.

2009: Iniciem els primers Projectes de Cooperació Internacional (PCI) a Haití, Sierra Leone i a l'Hospital Sant Joan de Déu.

2010: Llancem el primer programa propi, Global Laboratory Initiative (GLI) a Mali, en col·laboració amb treballadors de Grifols S.A. i altres experts externs.

2012: Creem el programa Reforç de l'Alimentació Infantil (RAI), oferint ajudes per a beques menjador a Infantil i Primària.

2013: Ampliem el programa RAI amb la incorporació de la línia "Hàbits Saludables" i "Programes d'estiu".

2014: Es consoliden els programes propis, RAI i GLI, amb un augment de beneficiaris i millora de la qualitat dels projectes. També s'amplia RAI amb la línia "RAI – ¡A berenar!".

2015: Impulsem una important ampliació de RAI amb: RAI – ESO Dinem Junts! i RAI – Programes d'estiu Agost per a tothom!

2016: Obrim la primera convocatòria de Projectes de Cooperació Internacional (PCI) en Salut.

2018:

• Alineem el PCI amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, en concret amb el número 3: salut i benestar. La convocatòria s'especialitza en projectes relacionats amb Malalties Tropicals Desateses (MTD).
  • Iniciem el programa SIT (Salut, Innovació i Teràpies).
  • Llancem la primera convocatòria local de projectes d'Acció Social i Salut Mental.
  • Comencem la nostra Aliança estratègica amb la OMS per contribuir a l'objectiu de control i disminució de les Malalties Tropicals Desateses (MTD) a mig termini.

2019:

• Commemorem els 10 anys de la fundació amb una celebració i una exposició itinerant que va recórrer totes les seus de Grifols a Espanya i Estats Units.
  • Iniciem una nova línia d'actuació per a la millora d'oportunitats de migrants amb el programa Yakaar.
  • Es posa en marxa el programa de fundraising per augmentar el nostre finançament amb la finalitat d'arribar a més beneficiaris.

2020:

• Creem Twin Families, una iniciativa de fundraising que agermana famílies amb altres en situació de vulnerabilitat del seu entorn com a resposta a l'augment de la pobresa infantil produït per la crisi sanitària i econòmica deguda a l'impacte del COVID 19.
  • Es compleixen 10 anys des de l'inici del programa GLI, que ja compta amb una xarxa de 29 laboratoris en 12 països.

2021: Posem en marxa la tercera convocatòria dels Projectes de Cooperació Internacional centrats en MTDs.