Dotació de mobiliari i material mèdic necessari pel correcte funcionament del nou edifici de Maternitat de l'àrea de salut de Guiba, a Burkina Faso

La fundació Ajuda'm a viure en col·laboració amb el Centre de Santé et de Promotion Sociale de Guiba engeguen un projecte per millorar l'atenció a la salut materno infantil a la regió sanitària de Guiba, a la província de Zoundweogo, situada a uns 80 km al sud de la capital de Ouagadougou, a Burkina Faso.

CONTEXT
Burkina Faso és un dels països més pobres del món. Té una població de 17 milions de persones. L'agricultura és la principal activitat econòmica, sent de subsistència, arribant amb dificultats a cobrir les necessitats anuals.
Guiba compta amb un Dispensari i una Maternitat, que atenen a una població de 9.392 persones (dades del Pla de Salut de Guiba 2016) de les set comunitats que integren l'àrea sanitària de Guiba, en un radi d'uns 15 km.

PROJECTE
El projecte té la finalitat de millorar la salut materna i l'atenció al nounat i per aquest motiu es focalitzarà en la rehabilitació de l'edifici de la Maternitat, sota la direcció de l'arquitecte català, Albert Faus. Les fases passen per construir unes millors instal·lacions dotades amb aigua, ampliar les sales de post part amb una capacitat de fins a vuit dones i fer un pati vinculat a aquesta sala per a les dones de la comunitat que cuiden i acompanyen a les dones que han donat a llum recent. En una segona fase, es dotarà a l'edifici de material i mobiliari necessari per al seu correcte funcionament.

Amb el projecte s'espera augmentar el nombre de seguiments d'embarassos i parts en un entorn sanitari adequat i poder detectar els possibles casos de risc i derivar-los a un nivell sanitari superior, incidint així en la morbimortalitat materno infantil.

BENEFICIARIS
Els beneficiaris directes són 4.140 persones de les quals 3.507 són dones en edat de procrear i 628 nounats i menors d'un any. També s'inclouen els vuit treballadors de la Maternitat dels quals tres són dones.

I els beneficiaris indirectes són les 10.868 persones que és la població benvolguda de les set comunitats a les quals dóna servei el centre de salut en un radi de 15 km.