La Fundació Probitas i l'Hospital de Sant Joan de Déu amplien la seva col·laboració iniciada al 2010

El nou acord, firmat entre la Fundació Probitas i l'Hospital de Sant Joan de Déu de Barcelona, té la finalitat d'ampliar l'estreta aliança que es va iniciar al 2010. Al Programa Cuida'm i a la col·laboració amb l'Hospital de Saint John of God a Sierra Leona se li suma un nou projecte de recolzament a la Unitat de Cures Pal·liatives per a nens terminals o que pateixen malalties molt greus, i un altre d'ajuda a les famílies més desfavorides mitjançant els serveis de Treball Social de l'hospital.

Des de fa sis anys, la Fundació Probitas és el donant principal del programa Cuida'm de l'Hospital Sant Joan de Déu. Gràcies a aquest suport sostingut i que s'ha anat incrementant passant de 8 casos per any a 12 casos, 76 nens sense recursos de més de 10 països diferents han estat intervinguts en patologies considerades d'alta complexitat i què el tractament no era possible als seus països d'origen. Aquesta tasca segueix en el 2017 en el qual es donarà suport a 12 nous casos.

També, dins de la línia de cooperació internacional, Probitas està col·laborant estretament des del 2010 en el programa d'agermanament entre l'Hospital de Sant Joan de Déu de Barcelona i l'Hospital Saint John of God de Mabesseneh, Sierra Leone. A l'Hospital de Mabesseneh la Fundació desenvolupa actualment el seu programa propi GLI (Global Laboratory Initiative), programa que dóna suport a un total de 16 laboratoris en centres de salut i hospitals de 9 països considerats entre els més vulnerables del món.

L'Hospital de Mabesseneh rep suport de la Fundació des de l'any 2010 mitjançant l'enfortiment i millora de les infraestructures, incloent la instal·lació d'energies renovables i sistemes ecològics per a un "hospital verd" i auto-sostenible. El 2013 s'inicia el Programa GLI amb la dotació d'equips de laboratori i la formació del personal sanitari mitjançant trainings (microbiologia, parasitologia, interpretació de resultats, i gestió del laboratori) entre altres accions.

Pel 2017, a més, la col·laboració amb l'Hospital Sant Joan de Déu s'estendrà a la Unitat de Cures Pal·liatives pediàtriques. Amb ella, es facilitarà que l'equip multidisciplinari de professionals pugui arribar encara a més nens i joves que pateixen de malalties terminals o molt greus alhora que s'assisteix també a les famílies, donant-los suport en poder gestionar el difícil moment que estan vivint. Actualment, no existeix un servei de cures pal·liatives pediàtriques en el sistema públic de salut com si existeix per a adults. La complexa situació emocional que han de viure aquestes famílies amb un fill en estat terminal o molt greu se li suma el fet d'haver d'afrontar despeses no cobertes per l'Administració Pública i que en molts casos són difícilment assumibles per a les famílies. Per aquest motiu la Fundació Probitas s'ha volgut comprometre a donar suport a la continuïtat d'un projecte tan sensible i necessari com aquest, esperant que en breu sigui l'administració pública qui ho assumeixi.

En el marc del Programa RAI-Salut d'ajudes puntuals a famílies vulnerables, Probitas col·labora directament amb el Servei de Treball Social per identificar menors amb necessitats importants que afecten al seu desenvolupament físic, psíquic i emocional que el sistema públic de salut no cobreix i els seus famílies tampoc poden pagar.

link_newletter

Subscribe to our newsletter