Recolzament al projecte d'atenció mèdica escolar de centres educatius del nord del Líban

La que va ser la Suïssa del Pròxim Orient, Líban, és avui un país amb problemes profunds i marcat per l'enfrontament civil de 1975-1990 entre musulmans, cristians i drusos; i la Guerra del 2006, entre l'exercit d'Israel i Hezbollah. La inestabilitat política, els conflictes religiosos i les dificultats econòmiques varen motivar una enorme diàspora cap a països com Suècia, Veneçuela o Austràlia. De fet, són els ingressos externs dels emigrants els que mantenen actualment la fràgil economia del país.

La Fundació Probitas ha recolzat durant 2012 el projecte que la René Moawad Foundation (FRM) té a Casa de Zgharta que, localitzada al nord, és una de les regions més pobres i amb una elevada taxa d'emigració a Australia, Canadà o els Estats Units. La FRM porta més de 10 anys treballant a aquesta zona del Líban amb la finalitat de recolzar les poblacions més necessitades.

El projecte té com a objectiu implementar un servei d'atenció mèdica a escoles vulnerables cristianes per tal de que 4.439 nens menors de 15 anys puguin rebre atenció sanitària bàsica i ser derivats, en cas necessari, a la clínica amb la que col·labora la René Moawad Foundation (per revisions oftalmològiques i dentals principalment). A més, el projecte cerca conscienciar als pares sobre la importància de la salut, els controls mèdics regulars i la prevenció.

Per entendre la feina que realitza la René Moawad Foundation hem de remuntar fins al 1990. Assassinat 17 dies després de la seva elecció com a president, René Moawad creia en la igualtat nacional i el diàleg davant del trencaclosques religiós i comunitari que és el Líban. La seva dona, Nayla Moawad, actualment parlamentària, va crear al 1990 la Fundació René Moawad amb la finalitat de homenatjar al seu difunt marit. La seva missió és ajudar en el desenvolupament de les comunitats, evitar, d'aquesta manera, les temptatives migratòries i enfortir el trencat sentiment nacional.