Projecte educatiu Infants del Món Cambodja

La fundació Infants del Món amb la col·laboració d'Infants del Món Andarro i la Fundació Elser engeguen un projecte per a facilitar als nens i joves de famílies amb molt pocs recursos de la comunitat rural de Rohal, educació, nutrició i atenció sanitària per a millorar la seva qualitat de vida. El projecte es desenvolupa en la zona rural de Salachhes, Ajuntament de Rohal, del Districte de Preah Net Preah, província de Beanteay Meanchey al nord-oest del país a 60 km de la frontera amb Tailàndia.

CONTEXT
Un 40% de la població viu en el llindar de la pobresa. El 50% són menors de 15 anys i les famílies els utilitzen com a recurs econòmic, abocant-los a diverses formes d'explotació infantil. Set de cada 10 nens no finalitzen l'escola secundària. Les zones rurals, que representen el 75% de la població, són les més damnificades. Els seus habitants no tenen accés a l'aigua potable, a la sanitat i l'educació és feble.

En referència a la sanitat, aquesta és de pagament i amb falta d'infraestructures i personal mèdic. A Siem Reap, a 80 km de la comunitat, existeixen dos hospitals infantils gratuïts.

PROJECTE
El projecte té per com a objectius sensibilitzar i donar suport a les famílies perquè els seus fills continuen escolaritzats i donar suport a l'educació pública. Per a aconseguir-ho es duran a terme classes de reforç a estudiants en edats compreses entre els cinc i els 22 anys i activitats extraescolars per als estudiants de primària.

D'altra banda, durant les vacances escolars s'organitzaran activitats i tallers de desenvolupament personal, així com també jornades orientatives per als estudiants de batxillerat i l'adjudicació de beques per a realitzar formació professional o estudis universitaris.

A més, es realitzaran reunions informatives i formatives amb les famílies dels estudiants per a conscienciar de la importància de l'educació i el desenvolupament d'hàbits d'higiene personal, alimentaris i cura de l'entorn.
Finalment, es farà una selecció i seguiment de les famílies que reben suport social des del projecte per a detectar necessitats i avaluar l'impacte del projecte en els estudiants i famílies. I s'executaran tallers de formació pels agents socials i educatius per a reforçar les seves capacitats i millorar el teixit social de la comunitat.

BENEFICIARIS
Els beneficiaris directes del projecte són 678 nens i joves i 401 nenes i joves menors de 22 anys i estudiants de l'Ajuntament Rohal que reben suport des de primària fins a formació professional o universitat.  També ho són els agents socials i educatius lligats al desenvolupament comunitari a través de tallers de formació.

I en referència als beneficiaris indirectes, aquests són 300 famílies, les quals per la seva situació soci-econòmica no poden cobrir les necessitats bàsiques dels seus fills i/o no poden pagar les classes de reforç privades per a seguir el programa de l'escola pública.

Els beneficiaris totals són 2.183 famílies, uns 9.201 habitants de l'Ajuntament de Rohal.