Millora de l'accés a l'aigua i sanejament i de pràctiques per a una millor nutrició materna-infantil en les famílies de les plantacions de te, a Sri Lanka.

El projecte de la oenegé Save The Children té per finalitat millorar les condicions de vida i l'estat de salut de mares i nens i nenes menors de 5 anys de les plantacions de te, del districte de Rathnapura.

CONTEXT
La població de Sri Lanka és de 20,48 milions, un terç dels quals són dones i nens i nenes. De la població total, 1,5 milions viuen en les plantacions de te. Sri Lanka es troba en el lloc 73è del rànquing d'Índex de Desenvolupament Humà (2016). A pesar que ha existit una millora en aquest àmbit els seus sistemes d'educació, salut i protecció infantil s'enfronten encara als desafiaments d'un país de renda baixa. A nivell sanitari, els indicadors de nutrició, especialment entre les dones i infància de les plantacions de te són preocupants.

PROJECTE
El projecte pretén millorar l'accés a aigua i sanejament, així com les pràctiques per a una millor nutrició materna-infantil de les famílies de les plantacions de te a Sri Lanka. Per això, es treballarà en diversos eixos:

1. Millora de les instal·lacions d'aigua i sanejament, incloent la instal·lació i reparació de latrines i instal·lacions de subministrament d'aigua per a reduir els casos d'anèmia. S'assegurarà la política de protecció de la infància de Save the Children i l'adaptació d'aquestes instal·lacions a les necessitats infantils. Els beneficiaris contribuiran amb el seu treball en les labors d'excavació i transport de material.
  2. Millora de la qualitat de les instal·lacions sanitàries per a assegurar que les dones i els nens i nenes puguin rebre tractaments efectius.
  3. Realització de campanyes de sensibilització comunitàries sobre la importància de la nutrició, de manera que es reforcin els coneixements de les mares sobre les pràctiques per a millorar la nutrició infantil.

BENEFICIARIS
Els beneficiaris són 65 famílies (273 persones tenint en compte que la grandària mitjana per nucli familiar és 4,2 persones) vulnerables residents en les plantacions de te, d'ètnia tamil, procedent de l'Índia colonial britànica. Al final del projecte les llars beneficiàries comptaran amb una latrina familiar.