Accés a la salut ocular per a pacients sense recursos del Beni, Bolívia

La Fundación Mirada Solidaria i la Comissión Pastoral Social Cáritas Beni engeguen un projecte per a eradicar la ceguesa a tota la població de la zona del Beni, a Bolívia.

CONTEXT
La població boliviana compta aproximadament amb 10,5 milions d'habitants de diferents grups ètnics. La pobresa afecta de manera diferent a les diverses categories de races i també segons el gènere i l'origen del qual procedeixen. Els indígenes, camperols, dones i nens i nenes són els grups més afectats per la pobresa i l'exclusió.

A Bolívia existeixen al voltant de 130 oftalmòlegs que, pel seu volum de població, hauria de comptar amb un mínim de 350 i un ideal de 700 professionals. El 87,5% de la població boliviana està marginada de l'atenció de salut ocular, ja que en el Pla Nacional de Salut no s'inclouen programes de prevenció de la ceguesa.

PROJECTE
La Fundación Mirada Solidaria juntament amb la Comissión Pastoral Social Cáritas Beni desenvoluparan un conjunt d'activitats amb la finalitat principal d'eradicar la ceguesa i prestar una atenció oftalmològica a tota la població de la zona, especialment, a les persones sense recursos o amb escasses possibilitats. Per aquest motiu, s'adquirirà, s'instal·larà i s'engegarà l'equip oftalmològic, s'asseguraran els medicament necessaris per a les campanyes de cirurgia i es farà formació i seguiment dels projectes.

D'altra banda, l'entitat local s'encarregarà d'assegurar la permanència i el bon estat de l'instrumental oftalmològic, de prestar un servei d'atenció oftalmològica continuat i permanent, així com també es duran terme campanyes de cirurgia, realització de controls i el seguiment postoperatori dels pacients intervinguts.

BENEFICIARIS
Els beneficiaris directes són 8.479 pacients entre els tractats en consultes, els intervinguts i els que recuperaran la visió. I els beneficiaris indirectes són els 437.636 habitants del Departament del Beni.